سئو پیشرفته با ابزارهای رایگان

بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو سایت شما آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی

Yoast SEO به شما می‌گوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید و در صورت نیاز به کاهش آن‌ها، پیشنهاداتی می‌دهد. به جای توضیح واقعی تصاویر، از کلمات کلیدی نامرتبط یا تکراری در تگ Alt استفاده می‌شود. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین در سمت راست نتیجه جستجو، اطلاعات مفصلی از "کلمات کلیدی مرتبط" و "هچنین افراد برای این جستجو می‌کنند" را به نمایش می‌گذارند. از  Keywords Everywhere برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای زمانی که شما در حال جستجو هستید استفاده می‌شود.

در دنیای بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از موارد حیاتی برای رسیدن به نتایج بهتر در جستجوهای کاربران است. ما در این مقاله قصد داریم درباره 14 تا بهترین ابزار سئو در سال 2024 محتوایی را ارائه دهیم که شما از مطالعه و یا سرچ بیشتر در گوگل در مورد این موضوع بی نیاز سازد. گوگل سرچ کنسول، یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین ابزارهای رایگان سئو در جهان است که توسط خود شرکت گوگل ارائه می‌شود. ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که می یابد را بهینه کند. ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان فناوری‌های زیرساختی وب‌سایت‌ها را مورد آنالیز و بررسی قرار داد، اما Wappalyzer یکی از بهترین موارد مرتبط با حوزه‌ی سئو است. این ابزار کاملا رایگان است(مگر آنکه شما به دنبال گزارش‌های پیشرفته باشید) و به صورت اعلام می‌کند که وب‌سایت مورد نظر شما در حال استفاده از چه فناوری است.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی به معنای استفاده مناسب و متعادل از کلمات کلیدی است به‌طوری‌که مرتبط با موضوع و خوانا باشد. این فرایند شامل تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده از آن‌ها به‌طور طبیعی در متن، و توجه به ارتباط معنایی است که باعث بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بدون آسیب به کیفیت محتوا می‌شود. اگر کلمات کلیدی به‌طور طبیعی و در زمینه‌ای مرتبط با محتوا استفاده شوند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر تکرار کلمات به‌صورت غیرطبیعی و افراطی برای فریب دادن موتورهای جستجو انجام شود (که به عنوان Keyword Stuffing شناخته می‌شود)، این می‌تواند منجر به جریمه گوگل شود. TF-IDF رویکردی علمی و مفید است که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کلمات مهم و مرتبط را در محتوای یک صفحه شناسایی کند و رتبه‌بندی دقیق‌تری ارائه دهد. با استفاده از ابزارهای سئو، محتوای سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و صفحات با کیورد استافینگ را شناسایی کنید.

برای بهینه سازی سئو داخلی یک وبسایت و شناسایی خطاهای احتمالی، ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. دو ابزار پرکاربرد و قدرتمند در این زمینه، Screaming Frog  و Sitebulb  هستند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از این نرم افزارهای سئو سایت می‌پردازیم. همچنین شما می‌توانید از خدمات سئو سایت منتوریکس برای بهبود سئو  وبسایت شما و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. سرعت بارگذاری صفحات خود و چگونگی اصلاح آن را از طریق ابزار رایگان Page Speed Insights گوگل بفهمید.

به‌جز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل به‌عنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کرده‌اند. به‌جز جست‌وجوی ساده، به رتبه‌بندی، پیشنهادات و رفتار جست‌و‌جوی گوگل هم دقت کنید. در نتیجه برای انجام دقیق و سریع این فرآیندها، استفاده از ابزار گوگل برای سئو سایت امری ضروری است. سایت به‌روزی که به‌خوبی سئو شده باشد، باعث افزایش جذب لید، افزایش فروش و افزایش شاخص آگاهی از برند می‌شود و کمک بزرگی به توسعه برند و افزایش اعتبار آن می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از API‌های سرچ کنسول (رابط برنامه نویسی نرم افزار) به کلیه اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مثال اگر موضوع محتوای شما «لپ‌تاپ سامسونگ» است، کلمات LSI شما کلمات «خرید آنلاین لپ‌تاپ سامسونگ» هستند. برای بررسی این نوع از کلمات، کلمه اصلی مورد نظر را در ابزار LSIGraph وارد کنید تا کلمات مرتبط LSI آن را دریافت کنید. این ابزار همچنین امکانات دیگری نظیر رصد جایگاه کلمات کلیدی در نتایج SERP را نیز به شما ارائه می‌کند. یکی از مواردی که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید روی بهینه‌‌سازی سایت خود کار کنید، استفاده از ابزارهای سئو است. ابزارهای آنالیز سئو به شما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانید وب سایت‌تان را تحلیل کنید و اقدامات متناسب را انجام دهید.

همانطور که می دانید سرعت سایت می تواند روی سئوی سایت اثر بخشی داشته باشد. لذا می توان گفت که جی تی متریکس یک ابزار غیر مستقیم برای سئو محسوب می شود. یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند و محبوب سئو در ایران، ابزار kwrank است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ابزار با تمرکز بر نیازهای سئوی سایت‌های فارسی، امکانات متنوعی را برای تحلیل و بهبود سئو سایت‌ها فراهم می‌کند. ابزارهای رایگان سئو، علی‌رغم رایگان بودنشان، امکانات و ویژگی‌های ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد سایتشان را بهتر از قبل کنند. آیا می‌خواهید از رقبای خود اطلاعات داشته باشید و برای استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادهایی دریافت کنید؟ Ubersuggest یک ابزار رایگان تحلیل SEO است که چنین قابلیتی را برایتان فراهم می‌کند.

ShortPixel یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را فشرده و اندازه آن را تغییر دهید تا زمان بارگذاری صفحه سریعتر شود. سپس این ابزار علاقه مندی به موضوع جستجو را در بازه زمانی انتخابی به شما نشان می دهد. این ابزار عالی به شما امکان می دهد SERP ها را در مکان ها و دستگاه های مختلف بررسی کنید. یک ماه داده برنامه تلفن همراه، پنج نتیجه برای هر معیار و سه ماه داده برای ترافیک وب دریافت می کنید. می‌توانید روی «یک صفحه برای هر نوع» یا «فهرست کامل انواع، نشان داده شده در یک صفحه» کلیک کنید.

لذا امکانات متنوع آن به شما کمک می‌کند تا در روز به روز اوضاع و احوال سایتتان را بهتر کنید. این ابزار رایگان سئو سوالاتی را که در بخش «افراد همچنین می‌پرسند – People Also Ask» و در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند، به‌دست می‌آورد. در واقع، این ابزارها به سایت ها کمک می کنند تا بازدید روزانه فراوان داشته باشند. این پلاگین با در اختیار داشتن بیش از ۳۰ میلیون نصب فعال، اکنون محبوب‌ترین پلاگین سئو ورد پرس است. با کمک جونو آلدرسون  (Jono Alderson)، تیم توسعه‌دهنده‌ی این ابزار توانسته پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در زمینه‌ی تحویل داده‌های ساختاری ارائه دهد. استفاده از Yoast در اکثر وب‌سایت‌های وردپرس پیشنهاد شده و به نظر می‌رسد که در بین متخصصین نیز یک از ابزارهای بسیار توصیه شده می‌باشد.

BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی است که عموما به عنوان یک ابزار سئوی فنی تلقی نمی‌شود، درحالیکه به کمک آن می‌توانید مشکلات فنی با پروفایل سئوی محلی سایت را شناسایی کنید. همچنین، SEMrush به کسب‌وکارها، ابزارهای تبلیغات کلیکی (PPC) را ارائه می‌دهد که کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را مدیریت و عملکرد آن‌ها را نظارت کنید. برای بازاریابی محتوا نیز، SEMrush مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای را فراهم می‌کند و برای کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌سازد تا استراتژی‌های بازاریابی محتوای خود را برنامه‌ریزی و اجرا کنند. به کمک این ابزارهای سئو، می‌توانید به درک درستی از عملکرد وب‌سایت خود برسید و بفهمید که وب‌سایت شما چه مشکلاتی دارد یا در کدام بخش‌ها به خوبی عمل کرده است. در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به بهترین نتایج دست یابید.

بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند. برای استفاده از سرچ کنسول گوگل، تنها باید وب‌سایت خود را توسط گوگل تأیید کنید. استفاده از این ابزار به دلیل رابط کاربری فوق‌العاده، بسیار ساده است و گوگل اطلاعات و پشتیبانی بسیار خوبی را برای کمک به کاربران از این ابزار ارائه می‌دهد. تمامی بخش‌های این ابزار کاملا رایگان هستند و نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. ضمن اینکه این ابزار خیلی مفید به شما داده‌های ارزشمندی در مورد کلمات کلیدی، کلیک‌ها، نمایش‌ها و موقعیت سایت‌تان در نتایج جستجو هم ارائه می‌دهد. ابزاری که به شما کمک می‌کند تا صفحه مورد نظرتان را از دید ربات های گوگل خزش کنید، و با کمک راهنمایی هایی که به شما می‌شود، ایرادات سایتتان را برطرف کنید.

ابزار رایگان ماز لوکال این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش کسب‌وکار آنلاین خود را در کل وب، پایگاه‌های جمع‌آوری داده گوگل و سایر دایرکتوری‌ها برای رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی بررسی کنید. با ابزار رایگان Keyword Sheeter می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی، میزان سرچ کلمه کلیدی و هزینه به ازای هر کلیک را بررسی کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را از منابع مختلف مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس ادغام کنید و داده‌های تصویری قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید. دو ویژگی رایگان و جامع‌بودن این ابزار، شما را به استفاده از هر ابزار مشابه دیگری بی‌نیاز می‌کند. اگر با ابزار تحقیق کلمات کلیدی شگفت انگیز Moz آشنا نیستید ، باید امتحان کنید.

در بخش بررسی لحظه‌به‌لحظه (Real-Time) می‌توانید اطلاعات لحظه‌ای از عملکرد کاربران مثل نحوه ورود، تعداد صفحات دیده‌شده، صفحات فعال، مکان فعلی کاربران در سایت و غیره را بررسی کنید. با اعمال تغییر در سایت و بروز مشکلاتی مانند پاک شدن حساب سرچ کنسول (GSC)، چون این اطلاعات قبلا در سرورهای گوگل ذخیره شده، امکان دسترسی مجدد به آن وجود دارد. شرکت گوگل با اصلاح و بهینه سازی اخیر این ابزار، ویژگی‌ها، اطلاعات و گزارش‌های جامع‌تری را جایگزین قابلیت‌های نسخه قبلی خود کرده است. با استفاده از سرچ کنسول، شما می‌توانید مشکلاتی مثل خطاهای خزیدن، صفحات حذف شده، لینک های شکسته و موارد دیگر را شناسایی و برطرف کنید. به عنوان مثال، یکی از سؤالاتی که این ابزار به ما نشان داد این بود که “کلمه کلیدی خوب چیست؟”. و همچنین تعداد انگشت شماری سوال دریافت کردیم که ارتباط نزدیکی با سوال اصلی داشتند.

کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. Keywords Everywhere یک افزونه رایگان برای انواع مرورگرهاست و زمانی که شما به طور معمول در حال جستجو در Google، Bing،  YouTubeو سایت‌های دیگر هستید استفاده می‌شود. اما، جالب‌تر این است که، این روند از منطقه‌ای به منطقه دیگر نیز بسیار متفاوت است. به طور مثال یک دستگاه میکسر و خردکن مدل فلان چند کاره که دارای توان فلان است توسط کاربران و مشتریانی که می خواهند آن را بخرند با یکی عنوان ساده غذا ساز شناخته می شود. اسپارک‌تورو شبکه‌های اجتماعی اصلی را رصد می‌کند و شما را از رصد مدام راحت می‌کند.

در این مقاله چند مورد از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای سئو را با هم مرور خواهیم کرد. با استفاده از این راه‌حل‌ها می‌توان از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کرد و به جای آن محتوای متنوع و مفیدی برای کاربران و موتورهای جستجو تولید کرد. این استراتژی‌ها نه تنها به ارتقای سئو کمک می‌کنند بلکه تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌آورند. تکرار بی‌رویه کلمات کلیدی نه تنها تجربه کاربری را ضعیف می‌کند، بلکه می‌تواند به جریمه‌های گوگل و کاهش رتبه سایت منجر شود. هنگامی که کلمات کلیدی به صورت غیرطبیعی و مکرر در متن استفاده می‌شوند، گوگل آن را به‌عنوان محتوای اسپم شناسایی کرده و نتیجه این کار کاهش اعتبار سایت و رتبه‌بندی پایین‌تر خواهد بود.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. یا ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده شما از نظر کلیک شدن، ضعیف هستند. همچنین، با اضافه کردن نشانه‌گذاری Schema، می‌توانید کارهای شگفتانگیزی را در آن انجام دهید. اینجاست که با چیز های عجیب و غریبی مواجه خواهید بود که هر کسی به شیوه خود در مورد آنها نظر می دهد و اگر نگاهی به دور و بر بیندازید می توانید هزاران روش متعدد برای آنها ببینید که هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود.

این کانال که توسط لوک دوراند اداره می‌شود، ویدیوهای هفتگی درباره همه جنبه‌های سئو به اشتراک می‌گذارد. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا می‌کنید. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جست‌وجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمی‌توان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است. با Rich Results Test خواهید فهمید که سایت شما از Rich Results پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ نتیجه غنی زمانی اتفاق می‌افتد که عناصر غیر متنی مانند ویدیو، تصویر و دیگر رسانه‌های شما در نتایج گوگل نشان داده می‌شوند.

شما می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل نتایج صفحات جستجو در سطح محلی استفاده کنید. واروی همچنین ابزارهای جداگانه‌ای برای افزایش سرعت صفحات و همچنین سئو موبایل نیز ارائه می‌کند. به طور کلی، این مجموعه‌ی برای افرادی مفید است که به دنبال بررسی سریع سئو و انجام کارهای اصلی در این زمینه هستند. اغلب کاربران فعال حوزه‌ی سئو با ابزار Screaming Frog آشنا هستند، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که Frog یک ابزار رایگان/پولی تجزیه و تحلیل فایل Log مستقل نیز عرضه کرده است. نسخه‌ی رایگان این ابزار گرچه تنها به هزار خط محدود شده، اما بسیار قوی است.

سپس راه‌حلی برای آن دریافت می‌کنید تا مشکل سئوی محتوای خود را رفع کنید. مثلاً می‌توانید کلمات کلیدی زیاد استفاده شده یا محتوای تکراری را ببینید و رفع کنید. عدم شناخت نسبت به این ابزارها، آسیب‌های جدی به فرایند جستجوی ارگانیک وب سایت وارد می‌کند و بالعکس با شناخت و بکارگیری این ابزارها به نتایج مطلوبی دست خواهید یافت و دیگر با کمبود ابزار مواجه نمی‌شوید. انتخاب ابزار مناسب و قابل دسترس در رفع مشکلات فنی سایت از سرعت کراول گرفته تا سرعت ایندکس شدن، حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند.

موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، برای مقابله با تکنیک کیورد استافینگ، استراتژی‌های پیشرفته‌ای را با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند توسعه داده‌اند. این الگوریتم‌ها به جای تمرکز بر تعداد کلمات کلیدی، بر کیفیت، معنا و تجربه کاربری تأکید می‌کنند. Lipperhey ابزاری برای تجزیه و تحلیل رایگان از وب سایت شما، نکات مربوط به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SEO و چک کردن بک لینک‌ها است. وب مستر سابق و سرچ کنسول کنونی ابزار رایگان و کمک‌دست مدیران سایت و دیجیتال مارکترهاست. جایی که به راحتی می‌توانید ترافیک ارگانیک خود را براساس صفحه و کلمات کلیدی ببینید. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در شبکه‌های اجتماعی داشته و به بهبود کمپین‌های تبلیغاتی کمک زیادی می‎کند.

از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریع‌تر، آسان‌تر و دقیق‌تر کند. از این نظر باید گفت که میزان نقدینگی ای که اکنون در اینترنت در جریان است نسبت به چند سال گذشته بسیار بالاتر رفته است و تغییرات شگرفی را داشته است. البته باید گفت که تاسیس یک سایت و وارد شدن به این دنیا تضمین فروش برا شما نخواهد داشت و برای موفق شدن باید مسیر درست را دنبال کنید. کلید اصلی برای فروش در اینترنت و کسب درآمد دیده شدن است و آنچه که اکنون شما را به کاربرانتان نشان می دهد و مشتریانی که به دنبال شما و کالایتان می گردند می توانند شما را پیدا کنند گوگل است.

تا چندسال پیش، سرعت سایت جزو ملاک‌های گوگل به حساب نمی‌آمد اما امروزه نه‌تنها سرعت بارگذاری سایت مهم است، بلکه این شاخص تاثیر مستقیم و مهمی روی رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو می‌گذارد. همچنین از طریق Exploding Topics می‌توانید مقالات و محتواهای مرتبط با موضوعات جدید ایجاد کنید و با استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار، در نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و به بیشترین کاربران ممکن دسترسی داشته باشید. همچنین اعتبار سایت شما را در Moz، وضعیت بک لینک ها، سرعت سایت و بسیاری از موارد دیگر را بررسی می کند. این ابزار به شما کمک می کند که در زمینه لینک های استفاده شده و بک لینک ها، بتوانید همه موارد را شناسایی و اقدام به حذف آنها نمایید. در واقع بعد از یادگیری سئو، در صورت قبول هر پروژه بد نیست که در ابتدا سایت را با چنین ابزاری تحلیل کنید. چرا که در صورت عدم اطلاع شما از تخلفات قبلی و جریمه سایت، کارفرما ممکن است زیر بار قبول اشتباهات خود نرود.

از این ابزار می‌توانید در دو حالت نرم‌افزار آنلاین و هم افزونه استفاده کنید. سایت سمیلاروب آمار سایت شما را در ۳ بازه زمانی ۲۸روزه، ۱ماهه و ۳ماهه نشان می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد ۵ سایت رقیب را با سایت خود مقایسه کنید. در نسخه رایگان این ابزار می‌توانید ۵ کلمه دارای رتبه در نتایج جستجوی سایت خود را ببینید. همچنین این امکان را دارید تا رتبه سایت خود را در یک کتگوری یا یک کشور خاص بررسی کنید. Woorank ابزار سئو تحت وب است و در تشخیص مشکلات فنی سایت به شما کمک می‌کند. قابلیت‌های کاربردی وورنک شامل شناسایی کلیدواژه‌ها، میزان ورودی کاربران، گزارش سئو داخلی، بک‌لینک‌های سایت و گزارش موبایل فرندلی‌بودن سایت، قابل استفاده‌بودن، تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

اگر مدتی آن را امتحان نکرده اید، اکنون فراتر از پیشنهادات کلمات کلیدی است و بسیاری از قابلیت های پیشرفته سئو مانند معیارهای لینک اصلی و صفحات رقیب برتر را ارائه می دهد. بیشتر افراد موجود در فضای سئو با Screaming Frog آشنا هستند ، اما بسیاری متوجه نیستند که قورباغه همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان و پرداخت شده مستقل از Log File Analyzer را ارائه می دهد. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از هوش مصنوعی، نیاز به متخصصان امنیت سایبری روز به روز افزایش می‌یابد. هرچقدر فناوری پیشرفت کند، نیاز به امنیت اطلاعات نیز افزایش می‌یابد، و این یعنی تضمین آینده شغلی شما در این حوزه! دوره CEH به شما کمک می‌کند تا در این حوزه پرطرفدار، فرصت‌های شغلی متنوع و پردرآمدی را به دست آورید. پس از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود، آن را در هر صفحه یا پست فعال کنید.

آکادمی هات اسپات شامل مجموعه‌ای از دوره‌های مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی. هات اسپات برای شروع بی‌نظیر است، اما به نظرم بهتر است ویدئوها روی سرعت ۱.۵ برابر ببینید. بنیانگذار کپی‌بلاگر، برایان کلارک، خالق اصطلاح «محتوای شاخص» (cornerstone content) در بازاریابی محتوایی و بلاگ‌نویسی است. این بلاگ سئو را زاویه نویسندگی بررسی می‌کند و شامل برخی از بهترین پیشنهادها برای سئو محتوا است. کافی‌ست روی صفحه سایت کلیک راست کرده و گزینه «Inspect» را انتخاب کنید.

برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی ارائه می کنید و Rank Math به آن امتیاز SEO می دهد. گزارش پوشش ایندکس لیستی از صفحات سایت شما را که ایندکس نمی شوند به شما ارائه می دهد. و BROWSEO نوع دید اشعه ایکس را که موتورهای جستجو دارند به شما ارائه می دهد. شما همچنین می توانید رقبای ارگانیک خود را ارزیابی کنید و داده هایی را برای کلمات کلیدی مشترک خود دریافت کنید. می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل شگفت انگیز عمیق سایت خود استفاده کنید.

شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. پس از نصب، این افزونه تمام لینک‌های سایتتان را بررسی می‌کند و لینک‌های شکسته یا خراب را گزارش می‌دهد. به کمک آن می‌توانید تصاویری را که به دلیل پیوند نادرست نشان داده نمی‌شوند نیز پیدا کنید. استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است و فقط باید آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

این ابزار به راحتی سرعت بالاآمدن صفحات سایت‌تان را نشان می‌دهد و می‌توانید با استفاده از داده‌ها آن‌ها را سریعا برطرف کنید. مازکست (MOZCAST) تغییرات کوچک و بزرگ در الگوریتم جستجوی گوگل را رصد می‌کند و به شما خبر می‌دهد. آگاهی از آخرین تحولات الگوریتم‌های گوگل که سالانه صدها بار تغییر پیدا می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که همه کارها برای داشتن بهترین رتبه در صفحه اول نتایح جست‌وجو گوگل را انجام داده‌اید. برطرف نکردن لینک‌های شکسته مثل لینک‎هایی که به صفحات حذف شده یا اخطارهای 404 می‌روند، تاثیر مخربی روی رتبه سایت می‌گذارد. اما جای نگرانی نیست با استفاده از ابزار سئویی رایگان Broken Link Checks می‌توانید تمام لینک‌های شکسته را بررسی و رفع کنید. این ابزار نشان می‌‎دهد که کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شده‌اند و بیشترین رشد کمپین تبلیغاتی از چه طریقی بوده است.

اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آن‌ها کنار بگذارید. برای رسیدن به این هدف، پایین‌تر از این امتیازات، page speed توصیه‌هایی برایتان دارد که می‌تواند به بهبود سایتتان کمک کند. اگر هم دنبال اصل الماس هستید در مقاله «افزایش سرعت سایت نوین» 8 روش کاربردی و حرفه‌ای را یاد بگیرید و سرعت سایت خود را بالا ببرید. در روزهای اولیه سئو، هیچ‌کس، حتی خود گوگل، زیاد به سرعت سایت‌ها اهمیت نمی‌داد؛ اما الان داستان خیلی فرق کرده‌است چون گوگل به طور واضح بیان می‌کند که سرعت بارگذاری سایت در رتبه‌بندی سایت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. پس حالا که سئوی سایت را خوب بلدید، بهتر است ابزارهای سئو برای کنترل و مدیریت آن را هم بشناسید تا همه چیز مثل موم در دست شما باشد. در سایت MOZ این امکان به‌صورت رایگان وجود دارد تا با ابزار Link Explorer بک‌لینک‌های سایت و اعتبار دامنه هر بک لینک را بررسی کنید.

شما پس از ثبت نام در جت سئو می‌توانید به مدت 7 روز به تمامی بخش‌های این ابزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو Screaming Frog نام دارد که برای بهینه‌سازی وب بسیار ارزشمند است. چون با استفاده از آن می‌توانید ساختار یک سایت را تحلیل کرده و مشکلات تکنیکالش را پیدا کنید که جلوی افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو را گرفته‌اند. این ابزار را می‌توانید روی سیستم‌های ویندوزی یا مک خود نصب کنید و با استفاده از آن اطلاعاتی مهم درباره سایت خود به‌دست آورید. نسخه رایگان این ابزار به شما اجازه می‌دهد حداکثر 500 URL را بررسی کنید و این تعداد در نسخه پولی بی‌نهایت خواهید شد.

البته با استفاده از حساب‌های رایگان شما اطلاعات زیادی بدست نخواهید آورد، اما همچنان به داده‌ها و محتوای قابل توجهی دسترسی خواهید داشت. به صورت کلی، سرویس مدیریت تگ گوگل به شما اجازه می‌دهد تا «برچسب‌ها» را به HTML خود وارد کنید. علاوه براین، کاربران حرفه‌ای‌تر می‌توانند از این ابزار برای میزبانی توابع سئو هم استفاده کنند. گرچه شرکت گوگل توصیه نمی‌کند که از ابزار Tag Manager برای وارد کردن عناصر مهم از جمله داده‌های ساختاری استفاده شود، اما این ابزار همچنان برای تعداد زیادی از فعالیت‌های مرتبط با سئو مفید است. نسخه‌ی تلفن همراه وب‌سایت‌ها در اغلب موارد با نسخه‌ی دسکتاپ تفاوت‌های چشم‌گیری دارد.

نسخه های پولی موجود است اما نسخه رایگان به شما امکان دسترسی به تعداد خوبی از ویژگی ها را می دهد. می‌توانید به گرایش‌های جستجو برای کلمات کلیدی مختلف نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آنها در طول زمان در حال افزایش یا کاهش هستند. ابزار سئو رایگان Detailed لیستی از محبوب ترین سایت ها در صنعت تان را به شما ارائه می دهد. در واقع ابزار سئو Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای برتر سئو یافت می شوند. این گزارش لیستی از صفحاتی را به شما ارائه می دهد که دارای مشکلات سئوی محتوا هستند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/