سئو تکنیکال رایگان

آموزش رایگان سئو تکنیکال سئو تکنیکال چیست گروه آی تی فارس

این ابزارها بسته به نیاز و بودجه، می توانند در تحلیل و بهینه سازی فنی سایت شما مؤثر باشند. استفاده ترکیبی از این ابزارها بهترین نتیجه را برای سئو تکنیکال فراهم می کند. پس از آن گزارشی از سختی کلمه مورد نظر، حجم جستجوی ماهیانه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس کلمه کلیدی که تایپ کرده‌اید، می‌بینید. بهترین قابلیت این ابزار امکان مقایسه دو کلمه کلیدی با یکدیگر است.

در ادامه آموزش گام به گام سئو؛ می‌آموزید چگونه سایتتان را به صورت گام به گام با استاندارهای گوگل مطابق کنید. در این روش شاید نتوانید لینک مستقیمی به مقاله خود بسازید اما می‌توانید مقاله خود را معرفی کنید. امروز محل قرارگیری کلمات کلیدی بسیار مهم‌تر از تعداد استفاده است. لینک‌سازی داخلی در صفحات محصول را می‌توان در زیر توضیحات محصول انجام داد. می‌توانید بخش‌هایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آن‌جا به سایر محصولات لینک بدهید. اما در ادامه من یک سیستم استاندارد URL به شما می‌گویم که روی ۹۰٪ از سایت‌ها می‌توان پیاده‌سازی کرد تا سایت از لحاض پیکربندی آدرس‌ صفحات مشکلی نداشته باشد.

سئو تکنیکال بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل از صفحه آموزش سئو فنی (تکنیکال) سایت دیدن نمایید. حتی اگر برنامه نویس هستید به هیچ عنوان وقت خود را روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تلف نکنید. وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. این موضوع باعث می‌شود گوگل تا حدی راحت‌تر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. ضمن اینکه مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد و کاربر را ترغیب به خواندن ادامه متن کند.

هنگامی که هر یک از این موارد رخ می­دهد، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به کاربران خود اجازه دهید به صفحات جدید ارسال شوند. وقتی صفحه­ای خراب می­شود، ربات­های اسکن کننده مانند عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو نمی­توانند با موفقیت در سایت شما حرکت کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از کد 404 و لینک­های شکسته است می­تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رتبه نتایج جستجو را در راستای تکنیکال سئو بهبود بخشد. در هر کسب‌وکاری استفاده از ابزارهای کمکی برای بهبود سرعت و دقت انجام کار، لازم و ضروری است. برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک می‌کنند.

همچنین، بسیاری از دوره‌ها به صورت آنلاین و آفلاین نیز در دسترس هستند. مهم‌تر از آن، بسیاری از دوره‌های آنلاین معاملاتی نتایج چشمگیری را وعده می‌دهند و از تاکتیک‌های فروش پرفشار استفاده می‌کنند؛ اما نتایج وعده داده‌‌شده را ارائه نمی‌دهند. معامله‌گران مبتدی ممکن است بخواهند از دوره‌هایی که در مورد بازده‌های غیر واقعی صحبت می‌کنند اجتناب کنند و در عوض به دنبال مربیانی باشند که اصول اولیه تحلیل تکنیکال را آموزش می‌دهند. ما قصد داریم در این مقاله از دانشگاه کسب و کار مفهوم تحلیل‌ تکنیکال‌ را بررسی کنیم و چند سایت و دوره‌ اموزشی برای یادگیری آن به شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید این مهارت کاربردی را یاد بگیرید، تا پایان این‌‌ مقاله‌‌ همراه ما باشید. با استفاده از افزونه Link Redirect Trace می‌توانید مطمئن شوید ریدایرکت‌های سایت، کاربران و ربات‌های گوگل را به جایی که می‌خواهید هدایت می‌کنند.

گوگل برای این مسئله تکراری نبودن محتوا تگ کنونیکال را پیشنهاد داده است که در مطالب بعدی به توضیح آن می پردازیم، بوسیله این تگ می توان مشکل تکراری بودن صفحات را برای گوگل حل کرد. بهترین راه حل برای این مسئله، استفاده از ریدایرکت کردن است که می توانید از ریدایرکت چیست کامل آن را بیاموزید و استفاده کنید تا بتوانید صفحه ۴۰۴ را به مرتبط ترین صفحه با صفحه حذف شده لینک بدهید. آمارها نشان داده است هر کاربر مدت زمانی بین ۳ تا ۵ ثانیه صبر می کند تا سایت شما لود شود، در غیر اینصورت بیشتر این مدت زمان طول بکشد سایت شما را ترک می کند، مگر آنکه برند بسیار معروف و معتبری باشید. یکی از برآیندهای خوب مزایای مذکور، جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود. بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند. SEO در اصل عمل به این قانون است که شما خود را در جلو چشم و در معرض دید کاربر یا مشتری خود قرار میدهید.

از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل‌ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می‌شوید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایل‌های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل‌های css و جاوا اسکریپت هستند که بارگذاری همه آنها منجر به تاخیر در لود صفحه مورد نظر می‌شود. کسب رتبه‌های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مداوم سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم، طراحی و دیزاین زیبای سایت از جمله مواردی هستند که می‌توانند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کنند.

بعد هم با توجه به میزان سرچ آنها، پر جستجوترین کلمه یا عبارت را پیدا کرده و برای آن مطلب بنویسید و در سایت خودتان منتشر نمایید. چرا کاهش اندازه صفحات وب مهمه؟ گوگل عاشق سایت‌هایی با سرعت بالاست! هرچی صفحات سایت سبک‌تر باشن، سریع‌تر بارگذاری می‌شن و این یعنی رتبه بهتری در نتایج جستجو و تجربه کاربری بهتری. این دو ویدیو نقشه راهی را به شما نشان خواهد داد که مکانیزم گوگل را بشناسید و به راحتی هر سایتی را به رتبه یک گوگل برسانید. بخش بسیار بزرگی از موفقیت پروژه شما، به تحلیل و چیدن استراتژی آن وابسته است که می بایست در آموزش سئو این موضوع را به خوبی بیاموزید.

این موضوعات باید به گونه‌ای در استراتژی تولید محتوا انتخاب شوند که شما بتوانید با کمک آن،‌ برای لینکسازی صفحات مهم سایت خود و پیج‌هایی که یتیم هستند (لینکسازی برای آنها انجام نشده است) اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه نمایید. به طور کلی می‌توان گفت که در سئو تکنیکال، استراکچر و پایه‌‌ سایت را برای نتیجه گرفتن از اقدامات سئو داخلی و خارجی می‌سازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، ربات‌ها و به طور کلی با مسائل  داخلی و  مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد. در سئو تکنیکال هدف اصلی تسهیل کراول و خزش سایت توسط ربات های موتور جستجو است. بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند.

زمانی که در یک صفحه تعداد زیادی لینک غیر مرتبط به قصد لینک سازی قرار گرفته باشد اصطلاحا می گوییم آن صفحه لینک فارم است. این لینک ها شدیدا موجب جریمه و افت رتبه می شوند و به همین دلیل باید آنها را بی تاثیر کرد. زمانی اتفاق می افتد که کاربر وارد صفحه شود و بدون کلیک روی لینک ها و بازدید از صفحه دیگری سایت را ترک نماید. بحث سایت های برند متفاوت است، صحبت ما به صورت کلی در مورد سایت های معمول و غیر برند می باشد. مابقی نکات و شرح هر کدام از این موارد را در صفحه آموزش سئو تصاویر خواهیم گفت.

همه این موارد در نهایت منجر به افزایش رتبه سایت و صفحات شما خواهد شد. اما اگر می‌خواهید با تمام نکات مربوط به استفاده از این ابزار آشنا شوید، دوره اسکریمینگ فراگ پیشرفته را باید تهیه کنید. مثلا شما می‌توانید با بررسی بخش داده‌های مرتبط با جستجو ببینید که ترافیک سایت شما از چه منابعی (مانند رسانه‌های اجتماعی، گوگل ادز، کلمات کلیدی و غیره) است. همچنین می‌توانید متوجه شوید ترافیک سایت شما در رابطه با چه کلمات کلیدی بیشتر از همه است یا کدام کلمات بازده تبلیغاتی زیادی داشته‌اند. برای بررسی بیشتر از 5 سایت، باید نسخه پولی این ابزار را تهیه کنید. با توجه به افزایش چشمگیر کاربران موبایلی این الگوریتم بررسی می کند تا سایت مورد نظر علاوه بر دسکتاپ در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شوند.

در نتیجه بهتر است در آموزش صفر تا صد سئو سایت، مدرس بتواند اقدام به ارائه اطلاعات جدید، تجربیات و تشریح تغییرات آن نماید. ملموس‌ترین و مهم‌ترین نشانه سئو موفق سایت که می‌توانید با کمک آن متوجه پیشرفت سایت خود شوید، دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج SERP موتور جستجو است. گوگل یکی از پویاترین سرچ انجین‌هایی است که به همین خاطر باید آموزش سئو آن را جدی بگیرید. این موتور جستجو به صورت هفتگی یا حتی روزانه آپدیت‌هایی را برای ارتقا عملکرد هسته خود اعمال می‌کند. در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسی‌ترین و مهمترین سرفصل‌های یادگیری سئو هستند که شما باید آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود Topical Authority انجام دهید، لینکسازی بین موضوعات مرتبط است.

بهتر است بدانید که بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید. سپس این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهبود ببخشید. بهترین ویژگی این ابزار را می توان ارائه چک لیست بازاریابی دانست. اکثر ابزارهای سئو فقط در مورد مشکلات به شما می گویند نه راه حل ها. Google Trends عبارات جستجوی محبوب کاربران را در طول زمان نشان می دهد. شما می توانید در این ابزار سئو چند عبارت یا کلمه کلیدی را مقایسه کنید و محبوبیت نسبی آنها را در میان جستجوگران ببینید.

این آپدیت در طول 29 روز انجام شد و موضوع آن از سوی گوگل، ارتقا و بهینه سازی سیستم بررسی جستجوی گوگل است. هدف این سیستم پاداش بهتر به نظراتی با کیفیت بالا است که محتوایی با تحلیل و جزئیات بهتری ارائه می‌کنند. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. شما می‌توانید برای آموزش سئو رایگان، از منابع مختلفی استفاده کنید.

البته یک مشاوره سئو خوب می تواند شما را در آنالیز، بهینه سازی و بهبود رتبه سایتتان به صورت حرفه ای کمک کند. سایت‌های کند هم کاربرها رو اذیت می‌کنن و هم از نظر گوگل نمره منفی می‌گیرن. بهینه‌سازی سرعت، نه‌تنها تجربه کاربری رو بهبود می‌ده، بلکه به رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو هم کمک می‌کنه. راهکارهای بسیاری را می‌توان در بالا بردن رتبه سایت در گوگل رایگان یا پولی بیان کرد. بسیاری از سئوکارها قصد ندارند برای افزایش رتبه سایت خود هزینه زیادی صرف کنند.

هنگام بهینه سازی نقشه سایت خود، مطمئن شوید که صفحات با بالاترین کیفیت خود را در اولویت قرار دهید تا بهترین محتوای خود را در معرض دید قرار دهید. مزیت نهایی سئو تکنیکال این است که اگر یک سایت کاملاً بهینه داشته باشید، احتمالاً ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می­‌کنید، اما مزایای فردی بی شماری برای پیاده سازی سئو فنی وجود دارد. همه‌­ی این مزایا مربوط به آسان‌تر کردن خزیدن، فهرست‌بندی و پیمایش وب‌سایت شما است تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری از وب‌سایت را از موتورهای جستجو دریافت کنید. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

ابزار رایگان ماز لوکال این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش کسب‌وکار آنلاین خود را در کل وب، پایگاه‌های جمع‌آوری داده گوگل و سایر دایرکتوری‌ها برای رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی بررسی کنید. سایت گوگل ترندز یکی از محبوبت‌ترین ابزارها برای دیجیتال‌مارکترهاست. شما با این ابزار می‌توانید میزان جست‌وجوی یک یا چند کلمه کلیدی را با هم مقایسه و بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در گوگل ترندز، کلمات کلیدی را بر اساس کشور، نوع جست‌وجو، موضوعات مرتبط، محبوبیت براساس مناطق مرتب و مقایسه کنید. با کمک سایت AlsoAsked.com می‌توانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. همچنین با ابزار Also Asked می‌توانید داده‌ها را براساس کشور یا زبان فیلتر کنید.

پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفه‌ای و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آن‌ها نداشته باشید. همانطور که می‌دانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئله‌ای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما می‌باشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره می‌توانید یک متخصص حرفه‌ای شده و آن را یاد گرفته‌اید، باید بگویم این فکر یک اشتباه رایج است. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین می‌کند. فاکتورهای مختلفی برای تعیین و بهبود این پارامتر درنظر گرفته می‌شوند که در ادامه راجع به آنها صحبت می‌کنیم.

نقشه سایت را می‌توانید با استفاده از افزونه یواست یا رنک‌مث یا ابزارهای آنلاین sitemap generator بسازید. اگر سئو تکنیکال را استانداردسازی سایت با معیارهای گوگل بدانیم؛ می‌توانیم بگوییم تمام سئو؛ سئو تکنیکال است. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازم.

سئو داخلی سایت بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه اختصاصی سئو داخلی به ریز شرح داده شده اند. در این صفحه فیلم های آموزشی سئو به ترتیب جلسات بارگذاری شده اند. با استفاده قابلیت فیلترینگ طراحی شده میتوانید جلسات و موضوع آموزش را وارد کنید تا مطالب برای شما نمایش داده شوند. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. مثلا در حوزه کشتی و فوتبال مجلات خوبی بودند که علاوه بر خبر؛ تحلیل‌های خوبی نیز می‌نوشتند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری